منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,

آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه, ارشد علوم پایه,آزمون ارشد علوم پایه, منابع ارشد علوم پایه , منابع آزمون دکتری علوم پایه,منابع آزمون دکترا علوم پایه,دکتری علوم پایه

کلمات کلیدی

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 97

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

منابع کنکور کارشناسی ارشد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

اعلام نتایج کارشناسی ارشد 97

منابع ارشد آمار

منابع کنکور ارشد ریاضی مالی

سوالات کنکور ارشد ریاضی 97

رشته آموزش ریاضی

دروس کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی

کتاب های کنکور ارشد آمار

کارشناسی ارشد آمار ریاضی

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته آمار

دروس کارشناسی ارشد آمار

گرایش های کارشناسی ارشد ریاضی

منابع ارشد ریاضی مالی

منابع آزمون کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

نمونه کارنامه ارشد آمار؟

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد آمار

ارشد آمار بیمه

کارنامه ارشد ریاضی

کارشناسی ارشد هواشناسی

ضرایب ارشد زمین شناسی

گرایش های ارشد زمین شناسی

منابع کارشناسی ارشد زمین شناسی زیست محیطی

نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۶ ق.ظ
نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد مجموعه فیزیک (کد 1204) سراسری


 زبان عمومی و تخصصی 

ضریب این درس برای کلیه‌ی گرایش‌ها دو و تعداد سؤالات این درس در آزمون 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، تعدادی از سؤالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی رشته ¬ی فیزیک می‌باشد. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. کتاب‌های زبان انگلیسی برای دانشجویان فیزیک از جمله‌ی این کتاب‌ها هستند. خواندن کتاب‌های زبان عمومی و همچنین زبان تخصصی موسسه سنجش امیرکبیر برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان با استفاده از این کتاب می‌توانند خود را به سطح مطلوبی برسانند. در کتاب زبان تخصصی موسسه سنجش امیر کبیر علاوه بر بررسی و ارایه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته فیزیک به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است. در ضمن سؤالات منتخب زبان تخصصی دو رشته ژئوفیزیک و فیزیک دریا برای روبه‌رو شدن با تست‌های مختلف با پاسخ‌های تشریحی در این کتاب گنجانده شده است.
 
دروس تخصصی 1 با ضریب (6) برای تمام گرایشها و دارای 44 سؤال در آزمون سراسری 95 شامل:

 فیزیک پایه 1، 2 و 3

از سال 1389 در دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته فیزیک تغییراتی لحاظ شد و در این بین درس فیزیک 1 و 2 و3 به عنوان یکی از مواد درسی گنجانده شد. هرچند مطالب درسی فیزیک (1) به نوعی قبلاً در غالب درس مکانیک تحلیلی و مطالب درسی فیزیک (2) قبلاً در غالب درس الکترومغناطیس مورد سؤال قرار می‌گرفت، ولی این تفکیک کاملاً به جا، از سال 1389 در راستای دروس دانشگاهی داوطلبان انجام شد. لازم به ذکر است درس فیزیک 1، 2و3 در رشته‌هایی مانند ژئوفیزیک، فیزیک دریا، فیزیک پزشکی تحت عنوان «فیزیک عمومی» به عنوان یکی از مواد درس آزمون کارشناسی ارشد از سالیان گذشته مطرح بوده است. هرچند دلایلی نظیر این که فیزیک (1) پیش نیاز مطالعه «مکانیک تحلیلی»، فیزیک (2) پیش نیاز مطالعه درس «الکترومغناطیس» و فیزیک (3) به نوعی پیش‌نیاز مطالعه¬ درس «ترمودینامیک و مکانیک آماری» است، می‌تواند ضرورت مطالعه درس فیزیک (1و 2و3 ) را دو چندان کند. منابع مهم این درس در دانشگاههای مختلف کتابهای فیزیک هالیدی، ترمودینامیک زیمانسکی و فیزیک اُهانیان می‌باشند و در زمره کتابهای خوب در این زمینه به شمار می‌آیند. در کتاب فیزیک پایه (1 و2 و3) انتشارات سنجش امیرکبیر ضمن آموزش ساده و روان مطالب با مثال‌های متعدد سعی شده داوطلبان با انواع سؤالات این درس آشنا شوند. از آنجایی که در رشته «فیزیک» این درس برای اولین بار مطرح شده‌ لذا از سؤالات رشته‌های دیگر نظیر ژئوفیزیک، فیزیک دریا و فیزیک پزشکی به عنوان تست‌های دارای شناسنامه در پایان هر فصل کتاب استفاده شده است. مطالعه دقیق این کتاب می‌تواند باعث موفقیت داوطلبان تمامی این رشته‌ها در آزمون کارشناسی ارشد شود. با امید به اینکه این اثر نیز مانند سایر کتب این انتشارات بتواند رضایت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته¬ ی فیزیک را کسب کند.


فیزیک جدید 

بیشتر سؤالات این درس قبلاً در قالب درس کوانتوم مطرح می‌شد. البته بعضی سرفصل‌های دیگر برای این درس مدنظر بوده که از سال 1389 در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری لحاظ شده است.
از منابع مهم این درس می‌توان به کتاب فیزیک جدید تالیف سلزو وایلدنر ترجمه آقایان علی اکبر بابایی و مهدی صفا اشاره کرد.
انتشارات مدرسان شریف برای این درس کتابی جامع و مفید ارایه کرده است. در این کتاب علاوه بر آموزش مطالب به صورت کاملاً طبقه‌بندی شده تست‌های آزمون‌های گذشته که جزء سرفصل‌های این درس بود و در آزمون‌های کارشناسی ارشد رشته‌ی فیزیک در قالب درس «مکانیک کوانتوم» ارایه شده بود، با پاسخ تشریحی آورده شده است. تست‌های تألیفی فراوان در ضمن آموزش و همچنین ارایه تست‌های خودسنجی در پایان هر فصل پس از پاسخ‌ تست‌های شناسنامه‌دار، بررسی و ارایه پاسخنامه تشریحی برای سؤالات دو رشته‌ی نانومواد و فوتونیک که از سالیان قبل این درس را جزء مواد امتحانی با خود داشتند از جمله مختصات این کتاب خوب می‌باشد.
 

 ترمودینامیک و مکانیک آماری 

این درس برای اولین بار از آزمون 1391 در امتحان کارشناسی ارشد، منظور شده است. منابع مهم این درس کتاب حرارت و ترمودینامیک مارک والدوزیمانسکی، ریچارد دریشمن و کتاب مکانیک آماری رایف می‌باشند و همچنین کتاب فیزیک آماری (دوره فیزیک بر کلی جلد 4و5) ترجمه‌ی جعفر سیروس ضیا و ابوالحسن فرج‌زاده می‌باشد. بعضی مباحث این درس با مطالب درس فیزیک (3) مشترک است و به همین دلیل ممکن است داوطلب کمی مطالب تکراری را ببیند. انتشارات سنجش امیرکبیر برای این درس نیز کتابی خلاصه و مفید به بازار کتاب کشور عرضه کرده است. با توجه به نبودن تست در این درس از سالیان قبل لذا مولف سعی کرده، تست‌های تألیفی خود را از منابع مهم و جزوات خود استخراج و طرح کرده و ضمن آموزش مطلب درسی آن‌ها را ارایه کند. مطالعه‌ی کتاب ترمودینامیک آماری انتشارات سنجش امیرکبیر به تمامی داوطبان آزمون کارشناسی ارشد، رشته‌ی فیزیک پیشنهاد می‌شود.


 ریاضی فیزیک 1و2

برای این درس تقریباً یک کتاب مرجع بیشتر وجود ندارد و آن هم کتاب ریاضی فیزیک آرفکن می‌باشد. شاید به جرأت بتوان گفت سخت‌ترین درس برای داوطلبان رشته‌ی فیزیک این درس می‌باشد. اگر این درس را بخواهیم با کتاب‌هایی که داوطلبان رشته‌های مهندسی مطالعه می‌کنند، مقایسه کنیم باید بگوییم این کتاب در واقع شامل 4 کتاب ریاضی عمومی 1، ریاضی عمومی 2، توابع مختلط و معادلات دیفرانسیل می‌باشد. به تمام این‌ها، مباحثی نظیر معادلات پواسون، قضیه هلمهولتز، ماتریس‌های هرمیتی، ویژه مقدارها، ماتریس‌های یکانی، روابط پاشندگی، عملگرهای هرمیتی، توابع نویمان، توابع هرمیت، سری فوریه، تبدیل فوریه و توابع لاگرانژ را نیز اضافه کنید. البته از کتاب‌های ریاضی عمومی 1و2 فقط بخشی جزئی در سرفصل‌های این درس وجود دارد. همان طور که می‌بینید، مطالب بسیار پراکنده و پر حجم هستند و متأسفانه در کتاب آرفکن، مسائل حل شده کم هستند و مطالب خیلی گنگ و پیچیده آموزش داده شده است. اما این مشکل در کتاب ریاضی فیزیک انتشارات سنجش امیر کبیر رفع شده و با تلاش سه مؤلف حاذق از رشته‌های مهندسی، رشته‌ی ریاضی و رشته‌ی فیزیک، منبعی بسیار کامل و مفید به داوطلبان ارایه گردیده است. در این کتاب تمام نکات، فرمول‌ها و مباحث به صورت کاملاً ساده و روان آموزش داده شده است. تعداد مسائل و تست‌های حل شده در این درس بسیار زیاد می‌باشد و تست‌ها از ساده به سخت تنظیم شده‌اند. مباحث اضافی و اثبات‌های طولانی در کتاب لحاظ نشده‌اند و با نگاهی به سؤالات اخیر، نقاطی که طراجان مد نظر قرار داده‌اند بررسی و سعی شده آن مباحث بیشتر باز شوند. مطالعه‌ی کتاب ریاضی فیزیک انتشارات سنجش امیر کبیر، به تمام دانشجویان و اساتید محترم توصیه می‌شود.
 
دروس تخصصی 2 با ضریب 7 برای تمام گرایشها و دارای 36 سؤال در آزمون سراسری 95 شامل:

 مکانیک کوانتومی 1و2

این درس به لحاظ وجود معادلات فراوان و مفاهیم پیچیده آن جزء دروس سخت برای داوطلبان رشته‌ی فیزیک محسوب می‌شود. منابع مهم این درس دو کتاب فیزیک کوانتومی تألیف گاسیروویج، ترجمه محلی‌الدین شیخ الاسلامی و کتاب مکانیک کوانتوم تألیف نورالدین زتیلی می‌باشند. کتاب‌های فوق دارای توضیحات فارسی مناسبی نیستند و مفاهیم به طور کامل باز نشده‌اند. انتشارات سنجش امیرکبیر برای این درس، کتابی بسیار بی‌نظیر به داوطلبان رشته‌ی فیزیک ارایه کرده است. در این کتاب تمام مطالب با توضیحاتی ساده و روان آموزش داده شده است و پس از ذکر هر فرمول و یا مفهوم پیچیده‌ای، یک یا چند تست با پاسخ گنجانده شده است تا داوطلب ضمن فهم مطالب با تست‌های مطروحه در این زمینه آشنا شود. بررسی و تحلیل مفاهیم تئوری مهم در لابه‌لای متون آموزشی باعث شده خواننده ارتباط خوبی با این درس برقرار کند. در پایان مطالب هر فصل، تمامی تست‌های رشته‌ی فیزیک مربوطه در دانشگاه‌ سراسری (از سال 1375 تا 1395) و همچنین تست‌های دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395 با پاسخ تشریحی آورده شده است و همین طور تعدادی تست خودسنجی برای داوطلبانی که می‌خواهند تمرین بیشتری داشته باشند قرار داده شده است. بررسی و ارایه پاسخ به سؤالات مکانیک کوانتوم سال‌های قبل در رشته‌ی فوتونیک در کتاب، از دیگر مشخصات این کتاب است. این کتاب توسط رتبه‌های برتر کنکور و اساتید دانشگاه‌های مختلف به عنوان منبعی مناسب و مفید تایید و به داوطلبان توصیه شده است. مطالعه‌ی کتاب مکانیک کوانتوم انتشارات سنجش امیرکبیر به تنهایی برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد کافی می‌باشد.


الکترومغناطیس 1 و 2

به نظر دانشجویان رشته فیزیک جزء دروس سخت در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد. قوی بودن درس ریاضی عمومی (2) و تسلط بر مباحث توابع برداری کمک شایانی در یادگیری مباحث این درس به دانشجویان می‌کند. کتاب‌های چنگ، هیت و همچنین کتاب میلفورد از منابع معروف این درس هستند که کتاب هیت جهت مطالعه اولیه و شروع به یادگیری مباحث پایه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد و حل مسائل مختلف کتاب چنگ و میلفورد در وهله دوم پیشنهاد می‌شود. کتاب الکترومغناطیس سنجش امیرکبیر تألیف آقای شفیعی با حل کامل تمامی سوالات مربوط به رشته‌ی برق، فیزیک و هسته‌ای مجموعه نسبتاً کاملی از تست‌ها را جمع‌آوری کرده و به طرز کاملاً ماهرانه‌ای مسائل فرمول‌بندی شده‌اند و مشکل محاسبات پیچیده ریاضی تا حدی برای دانشجویان برطرف شده است. وجود روش‌های تستی در کتاب الکترومغناطیس انتشارات سنجش امیرکبیر کمک شایانی به داوطلبان جهت موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد است.

 مکانیک کلاسیک 1و2

این درس با نام «مکانیک تحلیلی» نیز شناخته می‌شود و در سالیان قبل تحت این عنوان از آن سؤال مطرح می‌شد. همانطور که قبلاً گفتیم این درس در سالیان گذشته نیز جزء مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، بوده است. به لحاظ اولویت بندی جزء دروس پراهمیت می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های مکانیک تحلیلی گراند فالز، کتاب سایمون و کتاب مکانیک کلاسیک آریا و همچنین کتاب دینامیک ماریون می‌باشند. کتب فوق بعضاً دارای ترجمه‌ی خوبی هستند و می‌توان آن‌ها را کتاب‌هایی خوب در این زمینه دانست. اما ضعف در تعداد حل مسئله و تست در قالب آن‌ها وجود دارد. انتشارات سنجش امیرکبیر برای این درس نیز کتابی با سبک و سیاق کتب دیگر ارایه کرده است. در این کتاب ضمن اشاره‌ای به فیزیک پایه و قوانین برداری و بعضی قوانین پایه‌ای فیزیک، مطالب اصلی با توضیحات گسترده و مثال‌های فراوان تحلیل و آموزش داده شده است. بررسی و ارایه پاسخ تشریحی به تمامی تست‌های 15 سال اخیر دانشگاه سراسری و تست‌های منتخب 10 سال اخیر دانشگاه آزاد باعث شده تست‌های مختلف و مسائل متنوع در این درس دیده شود. شرط تسلط بر این درس مواجهه با تعداد بیشتر مسئله و حل تست است.

,منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم تربیتی 2

,لیست منابع آزمون کارشناسی ارشد

,لیست منابع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

,لیست منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری

, منابع آزمون ارشد 1396

,منابع آزمون ارشد 1397

,منابع آزمون ارشد 96

,منابع آزمون ارشد 97

,منابع آزمون ارشد 96 دانشگاه آزاد

,منابع آزمون ارشد 96 عمران

,منابع آزمون ارشد 98

,منابع آزمون ارشد 96 حقوق خصوصی

,منابع آزمون ارشد 96 دانشگاه آزاد

,منابع آزمون ارشد 97 عمران

,منابع آزمون ارشد ادبیات فارسی

,منابع آزمون ارشد اقتصاد

,منابع آزمون ارشد برق

,منابع آزمون ارشد برق قدرت

,منابع آزمون ارشد برنامه ریزی شهری

,منابع آزمون ارشد بهداشت حرفه ای

,منابع آزمون ارشد بیوتکنولوژی

,منابع آزمون ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

,منابع آزمون ارشد بیوشیمی

,منابع آزمون ارشد بیوشیمی بالینی

,منابع آزمون ارشد تاریخ

,منابع آزمون ارشد تجارت بین الملل

,منابع آزمون ارشد تربیت بدنی

,منابع آزمون ارشد تربیت بدنی 94

,منابع آزمون ارشد تربیت بدنی 95

,منابع آزمون ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد

,منابع آزمون ارشد تغذیه

,منابع آزمون ارشد تکنولوژی آموزشی

,منابع آزمون ارشد جامعه المصطفی

,منابع آزمون ارشد جامعه شناسی

,منابع آزمون ارشد جزا

,منابع آزمون ارشد جزا و جرم شناسی

,منابع آزمون ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری

,منابع آزمون ارشد جهانگردی

,منابع آزمون ارشد حسابداری

,منابع آزمون ارشد حسابداری 96

,منابع آزمون ارشد حسابداری دانشگاه آزاد

,منابع آزمون ارشد حقوق

,منابع آزمون ارشد حقوق بین الملل

,منابع آزمون ارشد حقوق تجارت بین الملل

,منابع آزمون ارشد حقوق جزا

,منابع آزمون ارشد حقوق خانواده


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۸
منابع آزمون علوم پایه منابع ازمون علوم پایه

آزمون های مرحله ای کارشناسی ارشد فیزیک

آزمون کارشناسی ارشد فیزیک

ارشد ازاد 96 فیزیک

ارشد ازاد فیزیک

ارشد ازاد فیزیک 96

ارشد برنامه ریزی فیزیک

ارشد تاریخ ازمون فیزیک

ارشد سراسری 96 فیزیک

ارشد سراسری برنامه ریزی رتبه های برتر فیزیک

ارشد سراسری زمان ازمون فیزیک

ارشد سراسری فیزیک

ارشد فیزیک

ارشد نحوه برنامه ریزی فیزیک

ازمون ارشد ازاد فیزیک

برنامه ریزی ارشد فیزیک

برنامه ریزی ازمون ارشد سراسری فیزیک

برنامه ریزی ازمون فیزیک

برنامه ریزی تحصیلی کارشناسی ارشد فیزیک

بسته های آموزشی کارشناسی ارشد فیزیک

بهترین کتاب تست کنکور ارشد فیزیک

رتبه های قبولی ارشد فیزیک

رتبه یک کارشناسی ارشد فیزیک

سنجش کارشناسی ارشد فیزیک

سوالات کنکور ارشد فیزیک

مشاوره با رتبه یک کارشناسی ارشد فیزیک

مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد فیزیک

منابع آزمون کارشناسی ارشد فیزیک

منابع ارشد فیزیک هسته ای

منابع کنکور ارشد فیزیک 95

منابع کنکور ارشد فیزیک 96

منابع کنکور ارشد فیزیک پزشکی

چگونگی برنامه ریزی رتبه های برتر فیزیک

کارشناسی ارشد فیزیک

کارشناسی ارشد فیزیک سنجش تکمیلی

کارنامه ارشد فیزیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی