منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,

آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه, ارشد علوم پایه,آزمون ارشد علوم پایه, منابع ارشد علوم پایه , منابع آزمون دکتری علوم پایه,منابع آزمون دکترا علوم پایه,دکتری علوم پایه

کلمات کلیدی

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 97

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

منابع کنکور کارشناسی ارشد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

اعلام نتایج کارشناسی ارشد 97

منابع ارشد آمار

منابع کنکور ارشد ریاضی مالی

سوالات کنکور ارشد ریاضی 97

رشته آموزش ریاضی

دروس کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی

کتاب های کنکور ارشد آمار

کارشناسی ارشد آمار ریاضی

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته آمار

دروس کارشناسی ارشد آمار

گرایش های کارشناسی ارشد ریاضی

منابع ارشد ریاضی مالی

منابع آزمون کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

نمونه کارنامه ارشد آمار؟

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد آمار

ارشد آمار بیمه

کارنامه ارشد ریاضی

کارشناسی ارشد هواشناسی

ضرایب ارشد زمین شناسی

گرایش های ارشد زمین شناسی

منابع کارشناسی ارشد زمین شناسی زیست محیطی

منابع کنکور کارشناسی ارشد شیمی

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۰۶ ب.ظ

 کارشناسی ارشد شیمی سراسری (کد 1203) 

منابع آزمون کارشناسی ارشدشیمی« زبان عمومی و تخصصی »

ضریب این درس برای تمام گرایش‌های مجموعه شیمی (1) و تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد 30 سؤال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، تعدادی از سؤالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی رشته­ شیمی می‌باشد. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. خواندن کتاب‌های زبان عمومی و همچنین زبان تخصصی برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این کتاب برسانند. در کتاب زبان تخصصی  علاوه بر بررسی و ارایه پاسخ تشریحی و ترجمه‌ی تست‌های کنکورهای کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته­ شیمی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی رشته مجموعه شیمی آورده شده است.

منابع آزمون ارشد شیمی« شیمی آلی »

(دروس آلی 1، 2 و 3 جداسازی و شناسایی ترکیبات آلی و کاربرد طیف‌سنجی در شیمی آلی، شیمی فیزیک آلی)

تعداد سؤالات این درس در آزمون دانشگاه سراسری 30 سؤال و ضریب آن برای گرایش‌های شیمی آلی، فیتوشیمی، شیمی پلیمر و شیمی دارویی (2) می باشد و برای سایر گرایش‌ها ضریب (1) دارد. برای داوطلبان چهار گرایش ذکر شده مهمترین درس محسوب می‌شود و به نوعی می‌توان گفت برای متقاضیان این چهار گرایش هر تست شیمی آلی که درست جواب داده شود با دو تست از دروس دیگر که درست جواب داده شده‌اند، برابری می‌کند. منابع مهم این درس کتاب‌های شیمی آلی تألیف موریسون و بوید و همچنین مک موری می‌باشند. به دلیل ترجمه بودن این کتاب ها و توضیحات کم در بعضی مباحث (بیشتر با شکل‌ها و نشان دادن مراحل تشکیل و فرآیند تبدیل یک ماده، توضیح داده شده است) داوطلبان در فهم این درس دچار مشکل می‌شوند. ترکیبات و واژه‌های استفاده شده در این درس بعضاً شبیه به هم می‌باشد و این یکی دیگر از مشکلات این درس است. برای شیمی آلی کتاب کامل و مفیدی را به جامعه علمی کشور عرضه کرده است. در این کتاب سعی شده با توضیحات فارسی داوطلب مفاهیم را گام به گام فرا بگیرد و مؤلف سعی کرده حتی المقدور با دسته‌بندی انجام شده در ذهن خواننده نیز این تفکیک انجام شود. بررسی و پاسخ تشریحی به تمام تست‌های آزمون ارشد در دانشگاه سراسری در 15 سال گذشته و همچنین آوردن پاسخ تشریحی به تست‌های منتخب دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395، داوطلبان این رشته را به لحاظ آشنایی با انواع تست‌های قابل طرح برای این درس در شرایط خوبی قرار می‌دهد. تست‌های خودسنجی طبقه‌بندی شده با پاسخ کلیدی در پایان هر فصل برای تمرین بیشتر، از دیگر مشخصات کتاب شیمی آلی می‌باشد.


منابع کنکور کارشناسی ارشد شیمی« شیمی تجزیه »

( دروس تجزیه 1و2 و شیمی تجزیه دستگاهی )

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری 30 سؤال و ضریب آن برای گرایش شیمی تجزیه (2) و برای سایر گرایش‌ها (1) می‌باشد. منابع مهم این درس کتاب‌های شیمی تجزیه تألیف اسکوگ، هالر، وست و ... می‌باشند. مانند سایر کتب این رشته کتب مرجع این درس نیز لاتین می‌باشند و به همین دلیل داوطلب برای آماده شدن در آزمون کارشناسی ارشد، به کتابی با آموزش ساده‌تر، تعداد تست‌ها و مسئله‌های حل شده بیشتر و همچنین دارای نگرش کنکوری نیاز دارد و این مهم با زحمات آقای حسین رباط جزی (فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد، رتبه 3 شیمی از دانشگاه صنعتی شریف) و همچنین جناب آقای دکتر سیروان محمدی آذر در کتاب انتشارات مدرسان شریف صورت گرفته است. در این کتاب بیشتر از هر چیز توضیحات فارسی و قابل فهم در مباحث، مدنظر مولفین بوده است. ارایه تست‌های تألیفی فراوان ضمن آموزش به داوطلب این امکان را می‌دهد تا کم کم تسلط نسبی خوبی در این درس پیدا کند. تست‌های طبقه‌بندی شده از آزمون‌های دانشگاه سراسری در 15 سال گذشته و آزمون‌های دانشگاه آزاد در 10 سال گذشته به طور کامل بررسی و برای آن‌ها پاسخ تشریحی ارایه شده است. با توجه به درصد کسب شده از سوی رتبه‌های برتر با مطالعه‌ی این کتاب، توصیه می‌شود تمام داوطلبان این کتاب را مطالعه کنند.


منابع آزمون کارشناسی ارشد شیمی« شیمی معدنی »

( دروس شیمی معدنی 1 و 2، آلی فلزی )

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری 30 سؤال و ضریب آن برای داوطلبان گرایش شیمی معدنی (2) و برای سایر گرایش‌ها ضریبش (1) است. سرفصل‌های این درس شامل بررسی مفاهیم بنیادی شیمی معدنی (ساختار الکترونی اتم‌ها و مولکول‌ها، خواص تناوبی عناصر،‌ ساختار لوییس، اوربیتال‌های مولکولی، گروه‌های نقطه‌ای، شکل هندسی مولکول‌ها و همچنین بررسی اصول نظری ترکیبات کمپلکس، ساختار و واکنش‌پذیری کمپلکس‌ها می‌باشد. دو منبع معروف برای این درس وجود دارد، کتاب شیمی معدنی جیمز هیویی جلد 1و2و3 و کتاب شیمی معدنی تألیف دکتر آقا بزرگ جلد 1و2، به لحاظ سخت بودن مطالب عده‌ای از داوطلبان عقیده دارند، تسلط بر مفاهیم این درس برای تست‌زنی سخت‌تر از درس شیمی آلی می‌باشد و آن هم به لحاظ دامنه طرح سؤالات این درس می‌باشد. برای این درس نیز کتابی به قلم آقایان دکتر علیرضا شایسته و ابوالقاسم سعیدی به بازار کتاب عرضه کرده است. در کتاب شیمی معدنی  تمام مباحث فصل‌بندی و در هر فصل با توجه به نیاز بخش‌بندی‌های لازم صورت گرفته است. آموزش ساده و روان مطالب در هر فصل، ارایه تست‌ها و پاسخ‌های تشریحی طبقه‌بندی شده آزمون‌های دانشگاه سراسری از سال 1375 تا 1395 و آزمون دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1395، ارایه تست‌های تکمیلی در پایان هر فصل این کتاب را در بین کتب دیگر در این زمینه کاملاً متمایز کرده است.


منابع آزمون کارشناسی ارشد آزاد شیمی و سراسری شیمی« شیمی فیزیک »

( دروس شیمی فیزیک 1و2، کوانتوم و طیف‌سنجی )

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری 30 سؤال و ضریب آن برای گرایش‌های شیمی فیزیک و آموزش شیمی (2) و برای سایر گرایش‌ها ضریب آن (1) می‌باشد. از بین دروس شیمی می‌توان این درس را جزء دروس آسان نسبت به سایر دروس دانست. (هرچند گروهی این عقیده را ندارند) با توجه به مباحث آن که اکثر آن‌ها براساس یک سری تعاریف، نمودارها و فرمول‌های نه چندان پیچیده می‌باشد می‌توان در صورت صرف وقت مناسب به درصد خوبی در این درس، دست یافت. منابع مهم این درس کتاب‌های شیمی فیزیک اتکینز، ترجمه‌ی دکتر علی اکبر صبوری و دکتر علی اکبر میرزائی، کتاب شیمی فیزیک و همچنین کتاب مکانیک کوانتومی و طیف‌سنجی مولکولی ایرالوین، ترجمه‌ی دکتر غلام رضا اسلام‌پور و دکتر علی مقاری می‌باشند.  برای این درس نیز کتاب شیمی فیزیک خود را به داوطلبان رشته‌ی شیمی ارایه کرده است. کتاب به هفت فصل مجزا تقسیم شده و در هر فصل، با بخش‌بندی‌های مناسب، مطالب با توضیحات کامل از پایه آموزش داده شده است. مثال‌های متعدد در حین آموزش درس، داوطلب را به تسلط کامل در هر مبحث می‌رساند. در پایان هر فصل تمام تست‌های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد مربوط به آن فصل با پاسخ تشریحی آن‌ها گنجانده شده است. مطالعه‌ ی کتاب شیمی فیزیک برای کسب موفقیت در این درس به تمام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ی شیمی توصیه می‌شود.


« شیمی کاربردی »

( دروس اصول محاسبات شیمی صنعتی، شیمی صنعتی 1و2، اصول تصفیه آب و پساب‌های صنعتی و خوردگی فلزات )

تعداد سؤالات این درس در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری 30 سؤال و ضریب آن برای گرایش‌های شیمی کاربردی و پیشرانه‌ها (2) و برای گرایش نانوشیمی ضریب (1) و برای سایر گرایش‌ها ضریبش صفر است. به لحاظ اهمیت، گرایش‌های فوق جزء انتخاب‌های ثانویه برای داوطلبان رشته‌ی شیمی می‌باشند و به تبع همین موضوع داوطلبان کمتری در این رشته شرکت می‌کنند و به همین دلیل هیچ منبع مناسبی در بازار کتاب برای این درس وجود ندارد. اساساً دروس شیمی کاربردی بیشتر جزء دروس رشته‌ی «مهندسی شیمی» می‌باشد تا خود رشته‌ی شیمی، کمااینکه منابع آن کتاب‌های عملیات واحد در مهندسی شیمی، تألیف وارون مک کیب، ترجمه‌ی عطاا... امینی و بهرام صالحی، کتاب اصول تصفیه آب و پساب‌های صنعتی، تألیف دکتر محمد چالکش امیری می‌باشند. به همین منظور انتشارات مدرسان شریف کتابی خلاصه و مفید و با در نظر گرفتن تمام سرفصل‌ها و عنوان‌های مختلفی که این درس دارد، به بازار کتاب عرضه کرده است. تیم مؤلفین این مجموعه هر کدام با توجه به تخصص خود در دروس یاد شده، مفاهیم را به طور کاملاً قابل فهم توضیح داده‌اند و با تعداد تست‌های کافی داوطلب را با خود همراه کرده‌اند.


سازمان سنجش آموزش کشور


ارشد سراسری 96 شیمی, 

ارشد سراسری شیمی 96,

منابع ارشد رشته های ارشد شیمی, 

رشته های کارشناسی ارشد شیمی,  

منابع ارشد ازاد شیمی,  

منابع ارشد سراسری شیمی, 

منابع ارشد شیمی, 

منابع ارشد 96 شیمی,

ثبت نام ارشد شیمی,

ثبت نام ارشد ازاد شیمی,  

ثبت نام ارشد سراسری شیمی, تاریخ ثبت نام ارشد شیمی,

تاریخ ثبت نام کارشناسی ارشد شیمی, 

نحوه ثبت نام ارشد شیمی, 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد شیمی,  

تاریخ زمان ثبت نام ارشد ازاد شیمی, 

تاریخ زمان ارشد سراسری شیمی, 

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد شیمی,  

زمان چگونگی ارشد ازاد شیمی, 

تاریخ نحوه ثبت نام ارشد 96 ازاد شیمی, 

تاریخ نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 شیمی, 

چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 96 شیمی, 

نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 شیمی,  

ثبت نام ارشد سراسری شیمی, 

تاریخ ثبت نام ارشد سراسری شیمی, 

تاریخ زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری شیمی,  

زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری شیمی,  

ارشد سراسری96 شیمی, 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۸
منابع آزمون علوم پایه منابع ازمون علوم پایه

ارشد ازاد 96 شیمی

ارشد سراسری 96 شیمی

ارشد سراسری شیمی 96

ارشد سراسری96 شیمی

بسته های آموزشی کارشناسی ارشد شیمی

تاریخ ثبت نام ارشد سراسری شیمی

تاریخ ثبت نام ارشد شیمی

تاریخ ثبت نام کارشناسی ارشد شیمی

تاریخ زمان ارشد سراسری شیمی

تاریخ زمان ثبت نام ارشد ازاد شیمی

تاریخ زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری شیمی

تاریخ نحوه ثبت نام ارشد 96 ازاد شیمی

تاریخ نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 شیمی

ثبت نام ارشد ازاد شیمی

ثبت نام ارشد سراسری شیمی

ثبت نام ارشد شیمی

رشته های کارشناسی ارشد شیمی

زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد شیمی

زمان چگونگی ارشد ازاد شیمی

زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری شیمی

مشاوره با رتبه یک کارشناسی ارشد شیمی

منابع آزمون ارشد شیمی تجزیه

منابع آزمون ارشد شیمی دارویی

منابع آزمون کارشناسی ارشد آزاد شیمی

منابع آزمون کارشناسی ارشد شیمی

منابع ارشد 96 شیمی

منابع ارشد ازاد شیمی

منابع ارشد رشته های ارشد شیمی

منابع ارشد سراسری شیمی

منابع ارشد شیمی

منابع کنکور کارشناسی ارشد شیمی

نحوه ثبت نام ارشد ازاد 96 شیمی

نحوه ثبت نام ارشد شیمی

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد شیمی

چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 96 شیمی

کارشناسی ارشد شیمی دارویی