منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,

منابع آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه,

آزمون کارشناسی ارشد علوم پایه, ارشد علوم پایه,آزمون ارشد علوم پایه, منابع ارشد علوم پایه , منابع آزمون دکتری علوم پایه,منابع آزمون دکترا علوم پایه,دکتری علوم پایه

کلمات کلیدی

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 97

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

منابع کنکور کارشناسی ارشد 97

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

اعلام نتایج کارشناسی ارشد 97

منابع ارشد آمار

منابع کنکور ارشد ریاضی مالی

سوالات کنکور ارشد ریاضی 97

رشته آموزش ریاضی

دروس کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی

کتاب های کنکور ارشد آمار

کارشناسی ارشد آمار ریاضی

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته آمار

دروس کارشناسی ارشد آمار

گرایش های کارشناسی ارشد ریاضی

منابع ارشد ریاضی مالی

منابع آزمون کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

نمونه کارنامه ارشد آمار؟

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد آمار

ارشد آمار بیمه

کارنامه ارشد ریاضی

کارشناسی ارشد هواشناسی

ضرایب ارشد زمین شناسی

گرایش های ارشد زمین شناسی

منابع کارشناسی ارشد زمین شناسی زیست محیطی

منابع آزمون کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری

نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری (کد 1214)


« زبان عمومی و تخصصی »

تعداد سؤالات این درس در آزمون سراسری 30 تست می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، تعدادی از سؤالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی رشته زیست‌شناسی می‌باشد. بدون تردید اگر دانشجویان در درس زبان حداقل‌هایی را داشته باشند مطالعه و سرمایه‌گذاری در این درس می‌تواند منطقی باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌کنند. 

خواندن کتاب‌های زبان عمومی و همچنین زبان تخصصی موسسه سنجش امیر کبیر برای رسیدن به تسلط در این درس کفایت می‌کند. در کتاب زبان عمومی مطالب گرامری و یک سری لغات و اصطلاحات عمومی و همچنین تست‌های عمومی رشته‌های مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتی در صورت فراموشی درس زبان می‌توانند خود را به سطح مطلوبی با استفاده از این کتاب برسانند.

 در کتاب زبان تخصصی موسسه سنجش امیر کبیر علاوه بر بررسی و ارایه پاسخ تشریحی و ترجمه تست‌های کنکورهای سراسری کارشناسی ارشد سال‌های قبل (از سال 95ـ78) و همچنین آزاد (95ـ80) لغات، اصطلاحات و متون رایج در رشته زیست‌شناسی به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌های چهارگزینه‌ای تألیفی برای آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد با سؤالات درس زبان تخصصی این رشته آورده شده است.


"مجموعه زیست شناسی"


این درس با عنوان مجموعه زیست شناسی از سال 91 به آزمون کارشناسی ارشد اضافه شد که شامل سوالاتی از دروس زیست شناسی گیاهی، میکروبی، سلولی مولکولی، ژنتیک، بیوفیزیک، بیوشیمی و اکولوژی و تکامل می باشد و تعداد تست های آن 50 سوال بوده و به عنوان درس مشترک به سه گرایش مجموعه سلولی و مولکولی، مجموعه زیست شناسی گیاهی و مجموعه زیست شناسی جانوری اضافه شده است. لازم به ذکر است تعداد سؤالات این درس در آزمون 96 40 تست بوده است.


« فیزیولوژی جانوری »


تعداد سؤالات این درس در آزمون دانشگاه دولتی 30 سؤال و ضریب آن برای گرایش فیزیولوژی 4 و برای گرایش بیوسیستماتیک 2 و برای زیست شناسی سلولی و تکوینی 2 است. در کنار درس مجموعه جانورشناسی مهمترین درس برای گرایش علوم جانوری محسوب می‌شود.


سرفصل‌های این درس شامل چهار بخش نورون و عصب، قلب و گردش خون، کلیه و مایعات بدن، تنفس و فیزیولوژی غواصی بوده که هر یک دارای فصول خاص خود می‌باشد.سرفصل‌های علوم اعصاب به دلیل ناشناخته بودن و عدم اثبات فرضیات علمی چالش برانگیزترین مباحث این درس را شامل می‌شوند. همچنین مباحث فیزیولوژی سلول و فیزیولوژی عصب و عضله راحت‌ترین مباحث این درس می‌باشند.


منابع آزمون کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری

منابع و مراجع مهم این درس فیزیولوژی پزشکی آرتور گایتون ویرایش سال 2006، فیزیولوژی پزشکی گانونگ و فارماکولوژی کاتزونگ می‌باشد. کتاب گایتون در مقایسه با کتاب گانونگ بخش اعصاب را کمی خلاصه‌ و سطحی‌تر توضیح داده است. از طرفی کتاب گانونگ به دلیل تمایل به مراجع پزشکی بیشتر شبیه به کنکور وزارت بهداشت می‌باشد و مطالب آن برای آزمون وزارت علوم کمی سنگین می‌باشد. با توجه به ایرادات هر یک از کتب مرجع و کامل نبودن کتابهای کنکور در حال حاضر و یا پراکندگی مطالب در کتاب فیزیولوژی جانوری انتشارات سنجش امیر کبیر سعی شده ایرادات فوق رفع شود. لذا از جمله ویژگی‌های بارز این کتاب می‌توان به جامع بودن و پوشش‌دهی تمامی سرفصل‌های کنکور و عدم وجود توضیحات سنگین و بررسی تمامی مواردی که مدنظر طراحان کنکور جهت طرح تست می‌باشد، اشاره کرد. همچنین در این کتاب مباحثی که به لحاظ دارو‌شناسی در کتاب‌های گایتون و گانونگ کمتر توضیح داده شده است، از مرجع کاتزونگ استفاده شده تا مباحث مورد نیاز به لحاظ داروشناسی نیز بررسی شود. در این کتاب تمام تست‌های دانشگاه دولتی از سال 78 تا 95 و تست‌های منتخب دانشگاه آزاد از سال 80 تا 95، به صورت کاملاً طبقه‌بندی شده با پاسخ‌های تشریحی ارایه شده است. تست‌های تألیفی فراوان در متون آموزشی و همچنین در پایان هر فصل، داوطلب را به لحاظ برخورد با انواع تست در شرایط خوبی قرار می‌دهد.


« جانورشناسی و تکوین جانوری »

این دو درس حاصل تجزیه درس مجموعه گیاه شناسی است که در سال های قبل به صورت 1 ماده درسی در آزمون کارشناسی ارشد وجود داشت اما از سال 91 در مقطع کارشناسی ارشد به صورت 2 درس تفکیک شده ارائه شد که هر کدام شامل 30 سوال بوده است.


ضرایب و دانشگاه سراسری مجموعه زیست شناسی - علوم جانوری براساس دفترچه آزمون سال 97


عناوین دروس امتحانی: 1- زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، 2- مجموعه زیست شناسی (گیاهی، جانوری، میکروبی، سلولی و مولکولی، ژنتیک، بیوشیمی، بیوفیزیک، اکولوژی و تکامل)، 3- فیزیولوژی جانوری، 4- جانورشناسی، 5- تکوین جانوری (بافت شناسی و جنین شناسی).


 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی